الجمعة، 17 فبراير 2012

أنا كان نفسي اكون فرحان في يوم العيد

أنا كان نفسي أكون فرحان

وقلبي سعيد

وكان نفسي أهنيكم

واشارككم

تهاني العيد


وكان نفسي أهاديكم

واغنيلكم


كمان أناشيد


لكن حاله ما هو حالي

ده غير خالص

وهمّه شديد


كمان هوه جعان عاري

وظاهر ماهو مدّاري

وبيته بعيد


ولو سيبناه يقول حاله

هايشكيلنا ويحكيلنا

ونبكي أكيد


لا تستغرب علي بؤسي

وأحزاني

ده حق عليّ لاخواني

ولو ماكنت ليه بنيان

ده يبقي ده عيد !!!


واطفالنا !!

ما يعرفوا حاجه

عن جارنا !!

وطلباتهم كتيره

تزيد


من الحلوي من المراجيح

من الهدمه من التفاريح

وهوه ..في الصومال

يعني

شايفنا !!

ومادد إيد!!


ونفسه ف شربة الميّه

ولقمة عيش وجلبيه

ويبقي العيد


تعالوا بقي نقوم نراضيه

ونبعت زادنا ونغذيه

عشان يفرح ويتهني

ويبقي سعيد


ساعتها افرح واهنيكم

واشارك فرحكم بيكم

واقول ليكم

مبارك عيدكو يا اخوانّا

وعمر مديد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق